Το κρασί ως προϊόν

Διαβάστε Επίσης

Μοιραστείτε το:

Όλο και διαφορετικές ομάδες ανθρώπων οι οποίοι αυτομάτως αποτελούν το ευρύ κοινό της αγοράς, αναζητούν διαφορετικά προϊόντα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Οι ανάγκες αυτές μεταφράζονται με την έννοια της γεύσης. Συγκεκριμένα στο κρασί εστιάζουν στα αρωματικά και γευστικά χαρακτηριστικά που εφάπτονται καλύτερα στις προσωπικές τους εκτιμήσεις. Κοινώς στο γούστο τους.

Το κρασί αποτελεί από μόνο του έναν πολυποίκιλο παράγοντα στην αγορά. Εκτός από το γεωγραφικό και ιστορικό κομμάτι που συνδέεται με το όνομα του, συγκαταλέγεται και ως τον φορέα που επηρεάζει ένα κομμάτι της οικονομίας. Αλλά και επηρεάζεται από αυτή. Στο παρασκήνιο λοιπόν πίσω από τις κουρτίνες της ετικέτας που χαϊδεύει τη φιάλη, εδραιώνεται ένα -μείγμα- από στρατηγικές πώλησης, διανομών, ανταγωνισμού και κόστους. Το μάρκετινγκ σαν θεατής στην έδρα του, έχει στήσει το θρόνο του πάνω απ’ αυτά. Αν το κρασί αποτελεί από μόνο του μάρκετινγκ, εδώ ακριβώς, στο σημείο αυτό, μπορούμε να ακούσουμε και να διαβάσουμε πολλά. Ωστόσο ένα ποιοτικό προϊόν που μπορεί να σταθεί με σθένος και ακλόνητο διαχρονικά στην αγορά, αυτό από μόνο του αποτελεί ένα είδος μάρκετινγκ. Ίσως και την καλύτερη εκδοχή του. Μάρκετινγκ δεν είναι μόνο οι ιδέες και οι δημόσιες σχέσης. Είναι η διατήρηση της προσωπικότητας του προϊόντος σε μια ανοδική πορεία ανά τα χρόνια. Έχει μια βαθύτερη έννοια αυτό!

Σε μια εποχή όπως αυτή που βιώνουμε αν όλα είναι marketing, τότε θα πρέπει να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η ισορροπία ανάμεσα στο marketing αλλά και στην έννοια -κρασί- θα πρέπει να λαμβάνεται τρομερά υπόψιν. Τα κριτήρια που κυκλοφορούν στην αρένα μιας γενικευμένης άποψης σίγουρα υπερχειλίζουν έναντι σ’ ένα value for money  καταστατικό όπου το μάρκετινγκ κρατάει τα ινία.

Ωστόσο το κρασί είναι γεύσεις. Γεύσεις με γεύσεις διαφέρουν στο ποτήρι. Μια στοματική κοιλότητα ανάλογα την εμπειρία και την αντικειμενικότητα που έχει φυλαγμένη στον ουρανίσκο της, είναι σε θέση να αντιληφθεί την ποιοτική εκδοχή του οίνου. Την ακόμα περισσότερο ποιοτική αλλά και την ακόμα λιγότερη. Το μάρκετινγκ έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα αντικείμενα της μακροζωίας που βαδίζει αγκαλιά με το προϊόν το οποίο και υποστηρίζει. Αν αποτελεί πιο δυνατό στοιχείο από την ίδια την ποιότητα του αντικειμένου, αυτό είναι ένα επίσης κομμάτι προς συζήτηση.

Οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ λοιπόν καλούνται να κατανοήσουν και να στοχεύσουν στον πυρήνα της άμεσης ανάγκης και των επιθυμιών της αγοράς των καταναλωτών. Να δομήσουν τα σκαλοπάτια που ορίζουν τη θέση του εκάστοτε προϊόντος στην αγορά. Υπάρχει ένα σύστημα πελατών με ποικίλες ανάγκες το οποίο πρέπει να ικανοποιηθεί.

Νούμερο ένα στόχος του συστήματος αυτού, είναι να αφουγκράζεται τον παλμό των επιθυμιών με καθαρά κριτήρια. Ανάμεσα σε ενέργειες και κινήσεις που αποτελούν παράλληλα τις ιδέες μιας σύγχρονης αγοράς, η ηθική σε αυτό το σημείο καθορίζει τον καθρέφτη της αντικειμενικότητας τόσο για το προϊόν όσο και για την επιχείρηση που το υποστηρίζει.

Η κατανόηση της αγοράς στρώνει τον δρόμο για τον σχεδιασμό μιας πελατοκεντρικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Η προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος βασίζεται ωστόσο στη σχέση των πελατών αλλά και τη διατήρησή τους. Το κοινό καθορίζει αλλά και η ποιότητα καθορίζει το κοινό. Αυτή η σχέση μπορεί να χαρακτηριστεί μια σχέση αλληλοεξόντωσης αλλά και αλληλεξάρτησης.

Ως εκ τούτου το κρασί ως προϊόν χαρακτηρίζεται από πληθώρα ποικιλιών και ετικετών. Υπάρχει μια πληροφορία η οποία συνδέεται κάποιες φορές με την αντίστοιχη στρατηγική του μάρκετινγκ και κάποιες άλλες όχι. Μέσα σε αυτό το τυποποιημένο πλαίσιο ωστόσο ο καταναλωτής δέχεται σταδιακά μεγάλο όγκο πληροφοριών και αυτό ίσως να αποτελεί με τη σειρά του έναν φορέα σύγχυσης.

Ωστόσο μια άποψη θα μπορούσε να είναι ότι το κατάλληλο μάρκετινγκ ή πρωταρχικό ρόλο σ’ αυτό, έχουν τα μέσα που χρησιμοποιεί ο εκάστοτε οινοπαραγωγός, τις τεχνικές οινοποίησης αλλά και τις ποικιλίες που αποτελούν την αφετηρία των ετικετών και τον μακρύ δρόμο προς την αγορά.

Η κατάλληλη προώθηση αυτών, ανοίγει τον δρόμο της επιλογής, της επικοινωνίας αλλά και της εμπιστοσύνης που θα δείξει την αξία του προϊόντος στον χρόνο.