Σύμφωνα με τους βασικούς πυλώνες και τις έννοιες του μάρκετινγκ , οι «μάρκες» είναι αυτές που συνδέουν τη σχέση μεταξύ προϊόντος και καταναλωτή. Σύμφωνα με τους Kolter και Armstrong, οι αντίστοιχες μάρκες λοιπόν, καθρεφτίζουν όλα εκείνα και αντιπροσωπεύουν όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, που σημαίνουν «κάτι» για τον αντίστοιχο καταναλωτή. Συγκεκριμένα αυτό το «κάτι» είναι και αυτό που κάνει τη διαφορά στο να καλύψει τις ανάγκες τους. Στην επιθυμία της επιλογής τους. Να οικειοποιηθεί το προϊόν που ικανοποιεί τις ανάγκες του. Επομένως, η αξία της μάρκας παίζει σημαντικό ρόλο στο να κερδίσει τους καταναλωτές αλλά και να αποκτήσει το ανάλογο κοινό. Να εξασφαλίσει μια μοναδικότητα και μια σχέση διαχρονικής εμπιστοσύνης.
Μια λεπτομέρεια «εδώ» αρκετά σημαντική που μπορεί να διαχωρίσει τις κατηγορίες της αγοράς αλλά και να ανοίξει νέα παρακλάδια κινητικότητας και αγοραστικούς ορίζοντες, είναι ο στόχος που διαλέγει να υλοποιήσει τις αντίστοιχες κινήσεις. Δηλαδή που απευθύνεται η κάθε μάρκα. Το κάθε προϊόν. Πριν από αυτό λοιπόν το σκεπτικό, υπάρχει το ενδεχόμενο της έρευνας αγοράς. Αυτή η έρευνα καθορίζεται στην αρχή της από ένα δημογραφικό στοιχείο που περιλαμβάνει τη χώρα, την πόλη, τις ηλικίες τον πληθυσμό και ότι άλλο συνεπάγεται μ’ αυτό. Τις συνήθειες και τις ιδιαιτερότητές της.
Επιστρέφοντας στο αρχικό κομμάτι, η αξία της μάρκας πέραν της σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται με τον εκάστοτε πελάτη που την καθιστά στις επιλογές του «απαραίτητη», συμπεριλαμβάνει και ένα αλληλένδετο μηχανισμό ενώσεων που στοχεύει στη μοναδικότητά της. Αυτό διακρίνεται σε τέσσερα συγκεκριμένα τμήματα. Που στο σύνολό τους δημιουργούν την επίτευξη ενός προϊόντος ικανό, να βαδίσει στην αγορά με αυτοπεποίθηση κερδίζοντας τις εντυπώσεις.
Η διαφοροποίηση αυτού του προϊόντος σε σχέση με τη μάζα που παγιώνεται στην αγοραστική αρένα είναι ο αρχικός σχεδιασμός για την ολοκλήρωση της μοναδικότητάς του. Η συνάφεια έπειτα στοχεύει στο πως αυτή η μάρκα θα ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών με τον δικό της τρόπο. Με αυτό τον τρόπο χτίζεται η εκτίμηση που δημιουργεί ένα πλαίσιο σεβασμού μεταξύ του καταναλωτή από τη στιγμή που το εμπιστεύεται και τέλος, ο βαθμός αναγνωρισιμότητάς του. Τέσσερα ξεχωριστά κομμάτια που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία του «ενός», υπεύθυνα για την διαχρονικότητα του.
Η σύλληψη της ιδέας ωστόσο είναι η σπίθα για τη γέννηση του Brand. Η ιδέα δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο απ’ το να είναι πρωτότυπη. Φαίνεται απλό αλλά απαιτεί μια βαθύτερη σκέψη που θα εντοπίζει το «κενό» στην αγορά και στη διαφήμιση. Το κυριότερο όλων είναι να δομηθεί σ’ ένα πλαίσιο ρεαλιστικό, βάζοντας τη φαντασία σε λογικές συνθήκες. Είναι από τις στιγμές που απαιτείται να εισχωρήσουμε για λίγο στο ρόλο του ερευνητή και παράλληλα και στου σκηνοθέτη.
Η ιδέα παρ’ όλα αυτά, οφείλει να είναι υλοποιήσιμη. Αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας, που δεν αποτελεί ωστόσο τόσο μυστικό, αλλά εξασφαλίζει την επιτυχία. Θα πρέπει να είναι πρωτότυπη σ’ έναν αλγόριθμο ιδεών που καθημερινά κινούνται στην αρένα του μάρκετινγκ. Λίγες από αυτές ωστόσο βάση στατιστικών υλοποιούνται . Η κάθε αρχή γίνεται με τη σύλληψη της συγκεκριμένης ιδέας που μπορεί να είναι από διάφορους τομείς. Στην συνέχεια τα υπεύθυνα μέλη θα προχωρήσουν στην αξιολόγησή της όπου ή θα δοκιμαστεί ή τελικά θα απορριφθεί. Εάν επιτύχει τότε το επόμενο επιχειρηματικό πλάνο είναι έτοιμο να υλοποιηθεί με τα αντίστοιχα ρίσκα.
Η ιδέα λοιπόν και η αξία του Branding είναι δυο έννοιες που βαδίζουν δίπλα – δίπλα και είναι υπεύθυνες τόσο για την πορεία του προϊόντος όσο και για την σχέση εμπιστοσύνης που θα χτίσουν με το καταναλωτικό κοινό. Την ταυτότητά του που ορίζει την μοναδικότητά του και την διαχρονικότητα του στον βωμό της αγοράς.
Η διαφορά ωστόσο σε αυτό είναι … ποιο προϊόν θα κάνει την διαφορά.